Jak vyjít z koronakrize jako vítěz?

1) Spojte se se zákazníky

Nezapomeňte, že kontakt s klienty je důležitý, obzvlášť v těchto dnech. Spokojení a věrní zákazníci za Vámi půjdou světa kraj třeba i do světa online, protože chápou v jaké jste situaci. Budou ochotní přiložit ruku k dílu, aby po krizi mohli být opět vašimi nadšenými návštěvníky. Když to přežijete vy, mají se kam vrátit. Nezapomeňte, že vždy existuje nějaký způsob, jak své podnikání alespoň zčásti převést do světa online!

Příklady:

Úžasná fyzioterapeutka Jana Skalová své klienty prohlíží prostřednictvím aplikace Skype a radí rodičům, jak s nimi cvičit.

Dobřanská zmrzlina udělala prostřednictvím webových stránek objednávky zmrzlinových dortů a na sociálních sítích si můžou jejich zákazníci objednat zmrzlinu. Vyzvednout si jí můžou na pobočce (ve výdejním okénku) nebo na výdejních místech napříč plzeňským krajem.

A napadá mě spoustu dalších nápadů i pro kadeřnice/kadeřníky, pedikérky a manikérky, fitness trenéry a další živnostníky. Jen je potřeba být otevřený novým zkušenostem a vše je možné.

2) Komunikujte online

Komunikujte na sociálních sítích, na svých webech  a emailem. Nezapomínejte, že máte čas dohnat resty:

  • můžete zapracovat na jednotné firemní online komunikaci
  • můžete vytvořit užitečný článek pro své zákazníky
  • vymyslete něco, co zákazníky zabaví v domácí karanténě
  • vymyslete soutěž o zajímavou cenu nebo o poukaz na vaše služby/produkty, kterou si budou moci vybrat hned nebo po skončení karantény
  • spusťte online webináře nebo jen točte videa, případně fotonávody
  • udělejte objednávky online prostřednictvím formuláře

Možností je opravdu mnoho. Ráda Vám s tím pomůžu. Stačí mě kontaktovat telefonicky, sms nebo emailem vitova@revitta.cz.

3) Nezlevňujte

Nezlevňujte bezhlavě, nebo jenom proto, že to teď dělá konkurence. I v době koronaviru platí, že sleva je jen jeden z mnoha nástrojů. Dávat slevy dává smysl třeba v případě, že chcete vyprodat skladové zásoby produktů, se kterými končíte. Nebo rozjíždíte předprodej na akci, která se bude konat na podzim.

4) Jak nacenit online produkty

Online služba nemusí být nutně levnější než offlinová. Spíš na místě otázka, jakou hodnotu vaše služba přináší zákazníkovi. Pokud jste doposud nabízeli osobní konzultace nebo koučink a teď je překlopíte na Skype, v podstatě se nic nemění. Vaše schopnosti a znalosti jsou pořád stejné. Jenom není potřeba nikam cestovat.

Nevíte si rady?
Pomůžu Vám s online komunikací.